Publikované: 15.04.2025
Chcete vědět, jak zvýšit návštěvnost svého webu z 0 na 10 000 měsíčně? Podívejte se, co udělala naše kolegyně Hanka se svým webem.Chcete vědět, jak zvýšit návštěvnost svého webu z 0 na 10 000 měsíčně? Inspirujte se příběhem naší kolegyně Hanky a podívejte se, co se jí podařilo se svým webem Gentledogs.cz
Hanka Kryzánková je členkou našeho týmu PoctiveSEO.cz a má na starosti tvorbu užitečného obsahu pro naše klienty.
Hanka vystudovala biologii, věnuje se kynologii a založila neziskovou organizaci, která pomáhá nacházet domovy pro opuštěné pejsky.
Více informací o Hance můžete najít zde.
Hanka si spravuje svůj web naprosto sama. Na nějakou dobu se ho dokonce musela vzdát, když její web dočasně změnil majitele.
Naštěstí web získala koncem roku 2023 zpět a začala hledat další způsoby, jak jej rozvíjet.
A díky tomu se dostala k nám.
Hanka začala s námi spolupracovat v lednu 2024. Nestala se však našim klientem.
Většinou musíme kolegy postupně zaškolit, aby pochopili, jak vytvářet užitečný SEO obsah. U Hanky jsme měli situaci poněkud snazší, protože měla psaní v krvi a hned od začátku mohla pracovat na nejnáročnějších úkolech.
Stačilo ji postupně naučit systém naší práce a základy jako:
Pro správnost informací je třeba zmínit, že původně měl Hanky web URL adresu https://shop.gentledogs.cz, kterou následně „očistila“ a změnila na https://www.gentledogs.cz.
Právě proto Ahrefs na tomto printscreenu zobrazuje nulovou návštěvnost webu, protože měřil návštěvnost nové URL, která ještě neměla návštěvnost. A původní URL nebere v úvahu – jelikož měří jen novou URL.
Celkově se však organická návštěvnost webu pohybovala na úrovni několika set lidí měsíčně.
V květnu 2024 jsme poskytli Hance individualizované školení včetně SEO analýzy, na jejímž základě jsme jí pomohli navrhnout základní SEO a obsahovou strategii.
Prošli jsme si některé její stávající články – ukázaly jsme si detailně silné a slabé stránky článků, ukázali jsme si možnosti na vylepšení článků, aby lépe naplňovaly vyhledávací záměr, obsahovaly více hodnoty, byly unikátnější a hlavně aby byly vytvářeny systematičtějším způsobem s přesným zacílením.
Především jsme si prošli s pomocí SEO analýzy, jaká témata/fráze lidé vyhledávají v jejím oboru, a navrhli způsoby, jak vytvářet vhodné vstupní stránky, k oslovení těchto lidí, kteří hledají vysoce vyhledávané fráze v jejím oboru.
Na základě těchto navrhovaných doporučení a základní SEO obsahové strategie začala Hanka postupně pracovat s obsahem na svém webu.
Hanky články byly i dříve kvalitní, zajímavé a inspirativní.
Ukázka takového článku bez SEO faktorů a nevyužitého SEO potenciálu
Ukázka SEO článku s využíváním SEO potenciálu
SEO nebývá o jedné náhodné aktivitě nebo jednom článku. SEO lze přirovnat k hubnutí - je to komplexní proces, který vyžaduje čas a zejména spoustu energie a správně směrovaného úsilí.
Hanka správně uchopila základní SEO zásady a s novou vervou se vrhla na tvorbu užitečnějších článků pro svůj web. Zároveň věnovala spoustu času vylepšování webu i z dalších pohledů - UX, vzhledu, přehlednosti, nabídky atp.
Důležité info: Hance se podařilo dosáhnout těchto výsledků s velkou pravděpodobností i díky tomu, že její web je postaven na Shoptetu – protože, i bez nějakých hlubších znalostí má automaticky se shoptetem vyřešeno mnoho technických SEO faktorů, které mohou pomáhat s růstem návštěvnosti.
Ale tím, že postupně doplňovala stále užitečnější články, které vypracovala na základě analýzy a dat, tak se jí začalo postupně dařit získávat v Google více návštěvnosti.
To je kouzlo SEO - nejprve zlepší pozice jeden článek, poté další, poté s pomocí interního prolinkování vylepší svou SEO sílu nějaký produkt, kategorie atp. Získávání návštěvnosti se tak v SEO umí pěkně nabalovat.
Z pohledu SEO je důležitý nejen systematický a užitečný obsah, který dokáže naplnit vyhledávací záměr s vhodnými vstupními stránkami (vstupní stránkou může být blogový článek, produkt, kategorie..), ale je zde ještě jeden velmi důležitý SEO faktor, který webu může pomoci zlepšit jeho pozice a návštěvnost. Zpětné odkazy.
Zajímavost: Podívejte se, co jsou zpětné odkazy, proč jim Google dává takovou váhu a jak je budovat.
Zpětné odkazy Google považuje za jakési "hlasy", kterými jiné weby doporučují web, na který odkazují. Pokud tedy na náš web vede více odkazů z jiných webů, Google to považuje za něco ve smyslu, že více webů se „zaručuje“ za náš web a „doporučuje“ ho jiným lidem.
Hance se podařilo spolu s obsahem budovat také odkazy z jiných webů, které směřovaly na její web. Dařilo se jí to zejména díky možnosti práce v týmu PoctiveSEO – protože budování odkazů může být pro laika, který je na všechno sám, velmi náročné.
Z pohledu SEO je zajímavé sledovat spojitost s budováním zpětných odkazů a s růstem návštěvnosti.
V Hančině případě začal Ahrefs evidovat růst a získávání nových odkazů v období dubna až července 2024.
Návštěvnost webu začala výrazně stoupat v období srpen–říjen.
Je však třeba podotknout, že Ahrefsu (i Google) trvá, než zaeviduje a objeví získané odkazy. Někdy to může trvat několik měsíců. Hanka získávala odkazy pro svůj web již od začátku naší spolupráce, od ledna 2024, Ahrefs (a očividně i Google) je začaly ve větší míře evidovat až o cca 5–6 měsíců později.
Ukázka přehledu nárůstu zpětných odkazů pro Gentledogs.cz:
Jsme velmi šťastní, že se můžeme pyšnit takovými šikovnými kolegyněmi, jako je Hanka.
Protože v PoctiveSEO jsou pro nás nejdůležitější výsledky, užitečnost, praxe, odbornost. Všechny naše procesy a strategie vycházejí z reálné praxe, kterou si testujeme a ověřujeme na vlastních webech a e-shopech.
Kromě Hanky mají své weby i další členové našeho týmu – o nich napíšeme zase v jiné případové studii.
To je další přidaná hodnota našeho týmu. Spolupracujeme s lidmi, kteří velmi dobře vědí, jaké to je, vlastnit a řídit vlastní e-shop, zajistit mu rentabilitu. Víme velmi dobře, kolik úsilí je zapotřebí k tomu, abychom s webem dosáhli úspěchu.
Teorie nás nebaví. Baví nás výsledky, užitečnost a úspěchy našich webů a našich klientů.
Zaujal vás příběh naší Hanky? Chtěli byste i vy se svým webem získávat návštěvnost z Google vyhledávání bez drahé reklamy? Zkuste dodržet základní SEO zásady:
Nebo se zúčastněte našeho SEO kurzu, na kterém se můžete naučit, jak psát články a zároveň dostanete přesnou SEO obsahovou strategii na míru pro Váš web. Nejbližší termín kurzu je 16.05.2025.
Pomáháme vám vytvářet užitečný obsah a web – právě užitečnost je klíčem k úspěchu. Je v našem nejlepším zájmu, aby byli naši klienti úspěšní.
Záleží vám nejen na zisku ale také na blahu svých zákazníků? Řešte marketing s respektem – eticky, efektivně, poctivě.
S více než 15 letými zkušenostmi s vlastními e-shopy jsme si prošli mnoha chybami, teoriemi a v praxi jsme si otestovali co funguje a co ne - s ohledem na renatbilitu a efektivitu.
+421 908 049 780
Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK