Publikované: 21.03.2021
Auktualizované: 11.07.2024
Podívejte se na případovou studii, jak nový web s nulovou návštěvností vybudoval s naší pomocí relevantní návštěvnost 3300 lidí měsíčně.Mnoho webů nezískává z Googlu vyhledávání tolik návštěvnosti, kolik by si přáli. Mnoho z nich nezískává z Googlu téměř žádnou návštěvnost.
Můžeme to přirovnat k hubnutí - na to abychom zhubli, většinou pro to musíme něco udělat. A tato aktivita by měla být dostatečně hodnotná, smysluplná a efektivní.
Zkratky, rychlé a levné řešení většinou nemusí přinášet výsledky, které by měly smysl.
Podobně to je v SEO - mnoho webů nevyvíjí dostatečně cílenou aktivitu, nebo své úsilí zaměřuje na méně podstatné záležitosti.
Většinou slýcháme rady, že máme budovat kvalitní obsah a díky němu automaticky získáme odměnu ve formě návštěvnosti z Googlu.
Takže weby napíší nějaký obsah a čekají na odměnu podle principu: "Publikovat a modlit se (o úspěch)" - některé se úspěchu takovýmto způsobem možná dočkají, ale velká většina stále jen marně čeká.
Samotný obsah, nemusí být dostatečným důvodem k tomu, abychom Google přesvědčili o tom, že právě náš web si zaslouží TOP pozice ve vyhledávání. Pokud 100 webů publikuje relativně podobný obsah, který z nich by měl získat lepší pozice a který horší?
Existuje mnoho faktorů, které na mají vliv. Mezi ty s nejdůležitějším vlivem patří hodnotný obsah a zejména kvalitní zpětné odkazy. Víc si o tom můžete prečíst zde.
Podívejte se, jak jsme s pomocí hodnotného odborného obsahu podpořeného kvalitními zpětnými odkazy dokázali vybudovat návštěvnost z Google vyhledávání z 0 na 3300 uživatelů měsíčně.
Vytvořili jsme komplexní odborný článek na téma cukrovka, ve kterém jsme se snažili odpovědět na většinu otázek, které si lidé ohledně tohoto tématu pokládají a hledají na ně odpovědi.
Takovým článkem jsme mohli dát Googlu jasný signál k tomu, že se ucházíme o lepší pozice.
Proč by však měl na prvních pozicích umístit právě náš web, když existuje tisíce dalších webů, které se tomuto tématu věnují. Mnohé z nich jsou starší, autoritativnější (nemocnice, zdravotnická zařízení, studie, ..).
Získávání zpětných odkazů z jiných webů není žádná věda a v nejideálnějším případě by měly vznikat přirozeně - tedy "samy od sebe".
Pokud i odkazy vznikají přirozeně, vždy pro jejich vznik musí někdo zrealizovat určitou aktivitu - v první řadě musí daný člověk vlastnit / spravovat nějaký web, pak se webmaster musí přihlásit do administrace webu, najít vhodný obsah do kterého nakonec umístí relevantní odkaz.
Prostě si s tím musí dát alespoň práci - možná i díky tomu Google považuje tuto jeho vynaloženou aktivitu za jasný signál k tomu, že mu tato aktivita za to stojí = tedy, že daný web, na který odkaz směřuje za to asi stojí, když si někdo jiný dá tu práci, aby na něj odkazoval.
Ze SEO není nutné pokaždé dělat vědu. Nemusí být nutné řešit všechny možné On-Page SEO nastavení, rychlost webu a zbytečně ztrácet čas s nekonečným vylazovaním a hraním se s nejrůzněšími SEO pluginy (Yoast SEO).
I se základním rozpočtem pro SEO se dají postupně dosahovat zajímavé výsledky.
Se SEO můžeme naši snahu systematicky cílit na drahé vysocekonkurenční fráze. Díky tomu můžeme klientovi ušetřit peníze za jeho PPC kampaně.
Už i s rozpočtem 7 000-12 000 Kč na SEO měsíčně je možné získat návštěvnost, za kterou bychom v PPC kampaních a jiné marketingové kanály museli zaplatit cca 45 000 Kč MĚSÍČNĚ.
Vyplatí se taková investice do SEO?
Nemusí být vždy nutné investovat do SEO několik tisíc korun měsíčně.
I s minimálním rozpočtem, který málokdy dosahoval 3 000 Kč měsíčně jsme pro našeho klienta dokázali vybudovat silné místo na celosvětovém trhu.
Samozřejmě, že výsledky s daným rozpočtem nejsou nic světoborného, ovšem už i díky tomu jsme dokázali pomoci klientovi prodat své produkty do dalekého světa - nejen v Evropě do Rakouska, Itálie, ale i mimo náš kontitent do USA či Kanady.
Některé weby nemají roky z Googlu žádnou návštěvnost a přitom to nemusí být tak složité.
Někdy stačí i jednoduchý rozpočet na to, aby web konečně začal získávat z Googlu návštěvnost a zákazníky.
Asi většina webů chce získávat stále více návštěvníků a zákazníků. Mnohé z nich jsou pro to ochotné udělat cokoli.
No ne každý je ochoten udělat to, co může mít největší smysl a přínos = budování skutečné hodnoty.
Tip: SEO zvládne řešit klidně i každý sám. Můžete si pomoci našim úvodem do SEO pro laiky + návodem na to, jak si samostatně udělat efektivní analýzu klíčových slov + pokud ovládáte angličtinu, můžete se sami naučit celou problematiku SEO do hloubky s pomocí vysoce kvalitního SEO kurzu v hodnotě 800 dolarů úplně zadarmo.
"Nejjednodušší cesta může být ta nejtěžší"
Namísto hledání zkratek, zázračných metod nebo přiživována se na úkor někoho druhého si můžeme vybrat tou nejjednodušší cestou - můžeme hned od začátku začít pracovat na tom nejdůležitějším.
Každý by nejraději chtěl nějakou garanci a zaručené výsledky. Ať už při hubnutí, nebo v SEO.
Osobně si myslím, že tou nejupřímnější garanci úspěchu, ať už pro dosažení zdraví a šťastného života, nebo pro úspěchy v SEO je jediná věc, která se dá slíbit a zaručit:
Opět si můžeme pomoci přirovnáním k hubnutí - namísto hledání zázračných prostředků na hubnutí, namísto zázračných diet, speciální přístrojů na cvičení můžeme přestat ztrácet čas a můžeme začít hned od začátku "jednoduše" hubnout = "stačí" změnit a zlepšit svůj životní styl a začít dělat více zdravé pohybové aktivity.
Začít můžeme klidně i tím nejjednodušším a nejpřirozenějším pohybem - klidně může stačit začít se více hýbat a více chodit, dát např. přednost schodům před výtahem.
Podobně je to i v SEO - nemusíme hledat zkratky. Raději hned od začátku věnujme celé své úsilí upřímné pomoci lidem (našim potenciálním zákazníkům) a zaměřme se na budování skutečné hodnoty.
Budujme kvalitní obsah. Budujme kvalitní zpětné odkazy.
Odkazy můžeme získávat tím nejprimitivnějším způsobem = můžeme si je kupovat.
Ale můžeme je rovněž získávat i smysluplnejšími způsoby. Můžeme budovat vztahy s jinými weby hodnotným způsobem.
Nemusíme pomáhat jen našim potenciálním zákazníkům vytvářením hodnotného obsahu.
Můžeme pomáhat hodnotným smysluplným způsobem jiným webům - klidně i našim konkurentům - a díky tomu můžeme budovat kvalitní zpětné odkazy.
Podobně to funguje i v přírodě - kdo chce žít v neustálém boji, ať si to užije, může si v něm dovádět do aleluja. Mysleme však přitom na jedno:
"Nebude pro mě nikdy svobodný ten, co žije ve strachu." Quintus Horatius Flaccus
No někdo místo toho může vsadit na reciprocitu a symbiózu.
Podobně jako si v přírodě umí mnohé druhy zajistit přežití a vzájemnou ochranu tak i my si můžeme navzájem pomáhat.
Volba je na každém z nás. Jak se rozhodnete vy?
Majitel a hlavní SEO specialista
Majitel Poctive SEO, Parfumy Lacno, Zdravé Byliny, Zdravé bylinky a velký fanoušek užitečné optimalizace ve všech životních úrovních a činnostech.
SEO se věnuji od roku 2010 – specializuji se na budování zpětných odkazů. Zaměřuji se na dlouhodobé výsledky, užitečnost a skutečnou pomoc klientům a jejich zákazníkům.
O SEO jsem přednášel na univerzitě UKF v Nitře, firemních školeních a webináři pro žáky 60 středních škol jak podnikat s e-shopem.
Můj článek Jak napsat motivační dopis si bez jakékoli propagace dodnes přečetlo více než 90 000 lidí.
Vystudoval jsem aplikovanou informatiku, práci s CMS systémy a počítačové sítě (CISCO). Díky mé bakalářské práci o CMS Joomla jsem si vytvořil své první e-shopy a weby.
Ve škole jsem vícekrát získal prospěchové stipendium a s naším týmem jsme vyhráli celoročníkovou soutěž pro nejlepší práci na návrh PC sítě pro celou univerzitu.
Není nutné řešit všechno – důležité je získat nové zákazníky, zlepšovat web a poskytovat užitečnost.
Vytvářejte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil co nejvíce lidí – témata si vybírejte cíleně a vytvářejte postupně krok za krokem.
Trápí vás omezený rozpočet? SEO služby poskytujeme stejně velkým i malým webům, eshopům či portálům.
+421 908 049 780
Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK