Publikované: 10.03.2022
Auktualizované: 10.06.2024
Případová studie, která ukazuje, jak lze i se 100 Eurovým rozpočtem zvýšit organickou návštěvnost z Google vyhledávání z 3700 na 18 000 návštěv měsíčně.Chcete vědět, jak lze s cca 100 Eurovým (tj. asi 2 500 Kč) rozpočtem na SEO zvýšit potenciál organické návštěvnosti z cca 3700 návštěv měsíčně na více než 18 000?
Klient s cca 100 Eurovým (tj. asi 2 500 Kč) měsíčním rozpočtem na SEO chce výrazně zvýšit organickou návštěvnost svého webu, posílit pozice a upevnit autoritu svého webu v oboru zdraví a přírodní kosmetiky.
Bude taková částka dostatečná?
Požadavek klienta nebyl vůbec jednoduchý. Rozpočet na SEO se během spolupráce mírně měnil - začínalo se na cca 3 000 Kč měsíčně až po 5 500 Kč měsíčně.
Navíc chtěl klient tento rozpočet rozdělit a využít pro 2 weby – pro dvě jazykové verze jejich webu, tedy pro: herbatica.SK a pro herbatica.CZ
Abychom mohli klientovi pomoci zvýšit návštěvnost jejich webu z Google vyhledávání, potřebovali jsme tento značně omezující rozpočet využít co nejefektivněji.
S rozpočtem 100 Eur (tj. 2 500 Kč) měsíčně se nemusí vyplatit pouštět do hloubkové analýzy klíčových slov, která sama o sobě může vyjít na cca 300 - 1000 Eur (tj. 7 500 - 25 000 Kč) (v podstatě lze analyzovat do "nekonečna", do různé hloubky a šířky).
Kvůli značně omezenému rozpočtu jsme neřešili hloubkovou klasifikační analýzu klíčových slov, ale vystačili jsme si s jednoduchou základní analýzou – ze které jsme navrhli cca 40 frází na bližší přezkoumání a z nich jsme nakonec zvolili 5 hlavních témat k cílení.
Později, po přibližně 9 měsících spolupráce, jsme analýzu rozšířili o další témata.
A když klient zvažoval rozšířit sortiment o zcela nový druh zboží, vypracovali jsme mu komplexní hloubkovou klasifikační analýzu pro tento nový sortiment (vyšla na cca 400 Eur, tj. 10 000 Kč).
Z analýzy klíčových slov jsme spolu s klientem vybrali některá témata (cca 5), na která jsme se rozhodli zaměřit naši energii a pozornost.
Vybírali jsme nejen podle toho, která témata jsou nejvyhledávanější v Google vyhledávání, ale také podle reálnosti vzhledem k "síle" klientova webu a "síle" konkurence. Rovněž jsme brali v úvahu rentabilitu, to co je pro klienta nejvýhodnější, na co má nejlepší marže a pod.
Rozhodli jsme se tedy podporovat některé kategorie produktů a také jsme se rozhodli pro "riskantní" krok a připravili jsme komplexní SEO články, které nejsou primárně určeny k tomu, aby generovaly transakce, ale aby budovaly důvěryhodnost webu, pomáhaly lidem řešit jejich problémy a edukovaly je ve vybrané problematice (více o takové strategii můžete najít v článku o marketingovém trychtýři).
Mnohé e-shopy se takovým článkům brání a zaměřují se jen na to, co přináší přímo konverzi. Proto jsme to nazvali "riskantním" krokem - riskantním z pohledu toho, zda dokáže naplnit klientova očekávání a rentabilitu.
Samotné napsání článku většinou k získání požadovaných pozic v Google vyhledávání nestačí.
Proč?
Existuje spousta článků, obsahu, a ne vždy lze jednoznačně určit, který je lepší. Takže jsou ve hře i další faktory.
Zjednodušeně by se dalo říci, že odkazy z jiných webů směřující na web A jsou něco jako hlasy pro web A. Více viz. v článku vliv zpětných odkazů na získávání pozic v Google, nebo komplexní průvodce pro budování zpětných odkazů.
Budování odkazů lze přirovnat ke cvičení a k hubnutí: chceme-li zhubnout, potřebujeme cvičit pravidelně, systematicky, strategicky.
Proto od začátku spolupráce neustále až dosud pravidelně, postupně, cíleně a systematicky budujeme kvalitní zpětné odkazy.
I přesto, že opět i při budování odkazů jsme velmi limitován omezujícím rozpočtem, podařilo se nám vybudovat i velmi silné odkazy z TOP webů, které jsou elitou nejen ve svém oboru, ale i celkově na Slovensku, například. web zdravie.sk.
S takto omezeným rozpočtem se nám podařilo zvýšit potenciál návštěvnosti z Google vyhledávání (potenciál proto, že zlepšením pozic se nezvyšuje automaticky i návštěvnost – nikdy není zaručeno, že lidé na web kliknou, i kdyby byl na první pozici) z původních cca 1 700 potenciálních návštěv měsíčně na cca 18 200 návštěv měsíčně.
Podařilo se zvýšit hodnotu návštěvnosti webu (cena, kolik by web zaplatil za stejnou návštěvnost z PPC kampaní, kde by musel platit za každý klik) z původních cca 100 dolarů měsíčně na cca 1 600 dolarů měsíčně.
Trvalo to 18 měsíců.
Odhadem to vyšlo klienta 3000 – 4000 Eur (tj. 74 000 – 99 000 Kč)
Je však třeba poznamenat, že takových výsledků se podařilo dosáhnout i díky tomu, že herbatica.sk má silný web, skvělý tým lidí, kteří i interně řeší obrovské množství práce, které určitě napomáhá i SEO aktivitám.
Sice se nám podařilo zvýšit návštěvnost a také potenciál návštěvnosti, také cenu návštěvnosti a jiné, avšak je to jen jeden z prvních potřebných kroků při cestě za "úspěšným" webem.
Protože je třeba upozornit, že tržby a obrat NErostl až v takové míře jako potenciál návštěvnosti.
Ano, zvýšil se i obrat/tržby. Avšak stále je na čem pracovat, aby se posiloval i růst tržeb a rentabilita webu:
Spolupráca s p. Balkom a poctivé SEO je prínosná vo viacerých veciach.
V prvom rade vo vzdelávaní klienta, ktorý sa učí viac vecí v SEO chápať do hĺbky.
SEO je o dlhodobom horizonte a o mnohých súvislostiach, viac ako akýkoľvek iný online marketingový kanál.
Ďalej je spolupráca naozaj poctivá, ako už názov napovedá. Žiadny mail ani úloha nezostali bez povšimnutia a všetko je vypracované s japonskou precíznosťou.
Tretia a nemenej dôležitá vec ja networking jeho poctivého SEOa.
Pán Balko má okolo seba kvalitnú sieť kontaktov, ktorú sa nebojí použiť, ak ju klient potrebuje využiť.
Juraj Gajdoš, founder Herbatica.sk
Majitel a hlavní SEO specialista
Majitel Poctive SEO, Parfumy Lacno, Zdravé Byliny, Zdravé bylinky a velký fanoušek užitečné optimalizace ve všech životních úrovních a činnostech.
SEO se věnuji od roku 2010 – specializuji se na budování zpětných odkazů. Zaměřuji se na dlouhodobé výsledky, užitečnost a skutečnou pomoc klientům a jejich zákazníkům.
O SEO jsem přednášel na univerzitě UKF v Nitře, firemních školeních a webináři pro žáky 60 středních škol jak podnikat s e-shopem.
Můj článek Jak napsat motivační dopis si bez jakékoli propagace dodnes přečetlo více než 90 000 lidí.
Vystudoval jsem aplikovanou informatiku, práci s CMS systémy a počítačové sítě (CISCO). Díky mé bakalářské práci o CMS Joomla jsem si vytvořil své první e-shopy a weby.
Ve škole jsem vícekrát získal prospěchové stipendium a s naším týmem jsme vyhráli celoročníkovou soutěž pro nejlepší práci na návrh PC sítě pro celou univerzitu.
Není nutné řešit všechno – důležité je získat nové zákazníky, zlepšovat web a poskytovat užitečnost.
Vytvářejte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil co nejvíce lidí – témata si vybírejte cíleně a vytvářejte postupně krok za krokem.
Trápí vás omezený rozpočet? SEO služby poskytujeme stejně velkým i malým webům, eshopům či portálům.
+421 908 049 780
Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK