Publikované: 06.04.2024
Auktualizované: 26.04.2024
Jak předběhnout v Google vyhledávání giganty ve svém oboru, a to dokonce s nerelevantním webem, bez jakékoliv podpory a propagace? Čistě teoreticky docela jednoduše: Poskytnout užitečnější a unikátnější obsah, než oni.Komplexní obsah nikoho nezajímá. Lidem se nechce číst a je třeba psát jen krátké stručné články.
To může být pravda. Ale k tomu, aby článek získal v Google top pozice potřebuje zejména jedno – co nejlépe naplnit vyhledávací záměr.
Přesně takhle jsme se cca v roce 2019 nepochopili s firmou, která si chtěla objednat článek na téma - jak napsat motivační dopis.
Můj článek se jim nelíbil, nebyl pro ně obsahově vhodný, byl přeplněn informacemi a chaotický. Nuže, nikdo neříká, že by šlo o nějaký světoborný článek. Ale vím, proč jsem ho napsal tak, jak jsem ho napsal. Aby měl článek vysokou pravděpodobnost na získání TOP pozic v Google a pomáhal lidem vyřešit tento problém, při vyhledávání pojmu v Google „jak napsat motivační dopis“.
Chápu, že to nemusí vyhovovat každému.
Takže jsme se nedohodli a článek jsem nabídl úplně jinému webu s názvem web pro právníka.
Článek je teda na nerelevantním webu.
Z pohledu SEO to však nebyl jediný zádrhel. A i tak se článek do dnešního dne na jeho webu zobrazil celkem 90 000 lidí.
Jak je potom možné, že se tento článek na téma motivačního dopisu v Google vyhledávání zobrazuje na předních příčkách společně s giganty v daném oboru – profesia.sk, brigada.sk, ekariera.sk atd.?
Navíc dlouhodobě – přes 5 let?
Na tomto obrázku můžeme vidět, že web elektronickyadvokat dlouhodobě obsazoval 2. pozici na frázi „jak napsat motivační dopis“ s vyhledávaností 500 měsíčně.
Na tomto obrázku můžeme vidět, že web elektronickyadvokat dlouhodobě obsazoval 4. pozici na frázi "motivační dopis" s vyhledávaností 12 000 měsíčně.
Momentálně web v Google mírně poklesl. Ale oproti množství webů, které po zásazích EEAT algoritmu za poslední roky přišly o většinu návštěvnosti (i při maximální snaze a podpoře), je stále obdivuhodné, jak si drží své pozice:
Řídíme se zásadou, že jediným z nejsilnějších SEO faktorů je užitečný a unikátní obsah.
Máme kopu příkladů, které nám to potvrzují.
A nejlépe to ukazuje tento případ s motivačním dopisem, který vůbec není dokonalý (dnes bych psal úplně jinak), dokáže na nerelevantním webu konkurovat gigantům, na kterých se nechytá ničím. Ani rankama, kvalitou webu, návštěvností, oblíbeností, důvěryhodností, autoritou. Ničím.
Může jim konkurovat JEN obsahem.
Mimo samotného textu, který jsem se snažil v rámci možností vytvořit co nejužitečněji, tak, aby v maximální možné míře pomáhal vyřešit problém, který lidé řeší při hledání fráze „motivační dopis‘‘. Do článku jsem přidal ještě několik vzorových příkladů úspěšných motivačních dopisů, které jsem posbíral od známých.
Jde o motivační dopisy, které daní lidé posílali potenciálním zaměstnavatelům, a i díky nim si úspěšně našli svoji vysněnou práci.
Zjednodušeně řečeno – investoval jsem energii a úsilí do toho, abych v daný čas vytvořil nejlepší možný článek na toto téma, jak jsem byl schopný.
A další článek se budu snažit napsat ještě lépe.
Majitel a hlavný SEO špecialista
Majitel Poctive SEO, Parfumy Lacno, Zdravé Byliny, Zdravé bylinky a velký fanoušek užitečné optimalizace ve všech životních úrovních a činnostech.
SEO se věnuji od roku 2010 – specializuji se na budování zpětných odkazů. Zaměřuji se na dlouhodobé výsledky, užitečnost a skutečnou pomoc klientům a jejich zákazníkům.
O SEO jsem přednášel na univerzitě UKF v Nitře, firemních školeních a webináři pro žáky 60 středních škol jak podnikat s e-shopem.
Můj článek Jak napsat motivační dopis si bez jakékoli propagace dodnes přečetlo více než 90 000 lidí.
Vystudoval jsem aplikovanou informatiku, práci s CMS systémy a počítačové sítě (CISCO). Díky mé bakalářské práci o CMS Joomla jsem si vytvořil své první e-shopy a weby.
Ve škole jsem vícekrát získal prospěchové stipendium a s naším týmem jsme vyhráli celoročníkovou soutěž pro nejlepší práci na návrh PC sítě pro celou univerzitu.
Není nutné řešit všechno – důležité je získat nové zákazníky, zlepšovat web a poskytovat užitečnost.
Vytvářejte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil co nejvíce lidí – témata si vybírejte cíleně a vytvářejte postupně krok za krokem.
Trápí vás omezený rozpočet? SEO služby poskytujeme stejně velkým i malým webům, eshopům či portálům.
+421 908 049 780
Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK