Publikované: 28.12.2022
Auktualizované: 11.04.2024
Podívejte se na autentickou případovou studii, kterou napsal náš klient. Dozvíte se, jak zvýšil s pomocí našich služeb návštěvnost svého webu ze 700 na 24 000 návštěvníků měsíčně, co všechno ho to stálo a kolik SEO specialistů vyzkoušel před námi.Tento příběh / případová studie vypráví o tom, jak jsem se bez jakékoliv odborné znalosti e-commerce prostředí pustil do budování e-shopu. Jedná se o sbírku zkušeností, chyb, omylů, rad a postupných úspěchů začínajícího e-shoppáře, zaměřenou především na oblast SEO problematiky s drobným přesahem i do ostatních oblastí online marketingu.
Psala se první polovina roku 2020.
Po téměř deseti letech strávených v cestovním ruchu (od základní referentské práce, přes manažerské pozice až po řízení vlastní firmy o patnácti zaměstnancích) jsem finišoval přípravy ke splnění svého dlouhodobého snu - založení vlastní cestovní kanceláře. Bohužel osud tomu nepřál a příchod epidemie koronaviru pohřbil jak téměř ke spuštění připravovaný projekt CK, tak již fungující firmu, zajišťující ubytování, dopravu a služby po celém světě.
Než-li sedět v koutě se založenýma rukama a truchlit nad nepřízní osudu, rozhodl jsem se začít znovu a přetvořit svoji vášeň k práci k vybudování něčeho nového. Vyhodnocování budoucího živobytí mělo tři klíčové podmínky:
Nesmí to negativně ovlivnit epidemie covidu-19
Musí to mít společenský přínos a smysl
Musí mi to být blízké a bavit mě to
Ve svém dvacátém roku života, kdy jsem se potýkal se závažnými zdravotními obtížemi, jsem si vybudoval pozitivní vztah ke konopí, které mi mé zdravotní obtíže pomohlo zvládnout a překonat. Následným zkoumáním a experimentováním s kanabinoidy jsem se přesvědčil, že rostlina zvaná konopí je malý zázrak, který má nespočet zdravotních přínosů.
Konopí (jeho pěstování, zpracování a potenciálu v léčbě různých zdravotních neduhů) jsem rozuměl velice dobře. Konopný trh, orientovaný na legální CBD produkty, navíc zažíval obrovský boom a konopí obecně bylo čím dál tím méně stigmatizováno jen jako rekreační psychoaktivní látka.
Padlo tedy rozhodnutí - zasadit semínko, vypěstovat kytičky, vyrobit z nich produkty a následně je prostřednictvím e-shopu nabídnout lidem. Proces pěstování a výroby nebyl překážkou. Provoz e-shopu pro mě však byl velkou neznámou.
V únoru roku 2021 jsem měl sklad naplněný produkty vlastní výroby a e-shop www.herbalus.cz byl připraven ke spuštění. Zejména z důvodu nemožnosti mít v konopném byznysu na e-shopu platební bránu od běžných poskytovatelů spolupracujících s krabicovými řešení e-shopů, jsem se rozhodl nechat si vytvořit vlastní e-shop na míru.
Portfolio Herbalusu zahrnovalo téměř čtyři desítky různých produktů od sušiny CBD konopí samotné, přes CBD oleje a kapsle až po konopnou kosmetiku, konopné čaje či různé superpotraviny.
Tvorba e-shopu probíhala ve spolupráci s kamarády - programátory z Geryla.com, takže vše bylo do detailu podle mých představ a s vytvořeným e-shopem jsem byl nadmíru spokojen. Po měsících příprav, tvoření, focení a psaní popisků byl Herbalus připraven ke spuštění.
S blížícím se spuštěním e-shopu jsem začal hledat osoby a firmy, které by pomohly Herbalusu dostat se na světlo světa a získat si zákazníky. Měl jsem všeobecný přehlede o tom, co vše je zapotřebí a jak by měl marketingový mix vypadat, ale tématům jako PPC reklamy, SEO optimalizace jsem rozuměl pouze velmi povrchně a laicky. Při zpětném hodnocení bych řekl, že jsem jim nerozuměl prakticky vůbec - speciálně SEO problematice
Přirozeně jsem tedy začal pátrat po specialistech, kteří dané problematice rozumí a začnou posouvat e-shop posouvat správným směrem. Tímto také začala moje dlouhá cesta vzdělávání se a série draze zaplacených zkušeností, chyb a omylů.
Po mnoha telefonátech s různými subjekty a freelancery padlo rozhodnutí na spolupráci s lokální marketingovou agenturou. Začala se na mně hrnout spousta nových pojmů, informací, požadavků a cenových odhadů a rozpočtů. Po čase jsme také dostali informaci, že daná agentura vlastně řeší pouze PPC reklamy a ohledně SEO problematiky jsem byl odkázán na ověřeného specialistu - freelancera, se kterým spolupracují.
Doporučený specialista vypadal profesionálně, dobře komunikoval a vysvětlil nám jak bude spolupráce vypadat. Vše vypadalo slibně. Měsíc před plánovaným spuštěním e-shopu jsme si odsouhlasili spolupráci, zaplatil jsem vyšší jednotky tisíc za vstupní analýzu a s dobrým pocitem se těšil na start prodeje a budování značky.
Moje povědomí o SEO na začátku roku 2021 byly takové, že se jedná o něco, co ovlivňuje pozice ve webu ve vyhledávačích. Neměl jsem ani tušení, z jakých jednotlivých aspektů se skládá, jaké faktory hrají roli a co je všechno zapotřebí.
V daný moment jsem řešil tolik věcí najednou (pěstování, výroba, obaly, legislativa, sklady, cenotvorba, příprava kamenné prodejny, personální obsazení, expedice a logistika, sociální sítě, funkčnost a lazení e-shopu, atd. atd.), že jsem absolutně neměl prostor se ponořit hlouběji pouze do jedné věci jako je SEO a začít se v ní více vzdělávat. Slepě jsem věřil specialistům okolo sebe a snažil se porozumět maximu nových pojmů a informací.
Po několika dnech od úhrady SEO analýzy jsme obdrželi vypracovaný dokument o 18ti stránkách s názvem “SEO analýza a strategie pro e-shop Herbalus”, který na mě v daný moment v souvislosti s mojí neznalostí udělal velice dobrý dojem.
Když se na dokument ohlédnu nyní, s odstupem času, vím, že se nejedná ani tak o analýzu a strategii, jako spíš o kuchařku s vysvětlením základních pojmů a faktorů v oblasti SEO, které jsou dohledatelné během pár minut na všech webech zaměřených na SEO problematiku.
Zpětně toto nehodnotím nijak zásadně negativně, jelikož to pro mě bylo v daný moment velice přínosné a pomohlo mi to zorientovat se v základních věcech, které hrají roli a se kterými je potřeba pracovat. Kdyby za mnou někdo přišel s takovým dokumentem nyní, tak mu poděkuji a požádám o vrácení peněz. Nicméně možná byl dokument cíleně přizpůsoben mé úrovni znalosti, takže jak říkám - i zpětně jej hodnotím relativně kladně.
Co už zpětně nehodnotím kladně, byla navržená SEO strategie, jelikož jak už nyní vím, jednalo se o vytahování peníze z mé kapsy bez jakéhokoliv vynaloženého úsilí či snahy o reálné přínos nově vzniklému webu.
Zde je strategie, kterou jsem obdržel:
Měsíční odměna SEO specialisty se pohybovala okolo 7000,- kč měsíčně.
Co jsem za tuto částku obdržel?
“Kategorii CBD olej udělejte podkategorie CBD tinktury a CBD kapsle”
“kategorie Superpotraviny má příliš obecný název, doporučuji spíše přejmenovat na CBD superpotraviny” - ta však obsahovala věci jako Vitamin C, Spirulina apod., tzn. věci, které nejsou CBD. Zcela zcestné a irelevantní doporučení. (časový vklad tohoto z poloviny mylného brainstormingu - 5 minut?)
Uvedu příklad: mezi klíčovými slovy jsem uvedl např.: spánek
Obdrželi jsme doporučení na vyhotovení článku: Jak zlepšit spánek? (uvedený časový vklad - 7 hodin práce, reálně - 15 minut?)
Seo specialista se utlumil v komunikaci, načež mi po urgencích bylo oznámeno, že již nemá čas se nám věnovat a ukončuje spolupráci.
Chybami se člověk učí. Tato chyba mě stála něco přes 20 000,- kč a tři měsíce spáleného drahocenného času, jelikož za toto období se v oblasti SEO vývoje webu neudělalo dočista nic. Dostal jsem cennou lekci, že není reálné se v žádném aspektu podnikání spoléhat čistě na nějakého specialistu, aniž bych sám dané věci porozuměl.
Jak jsem zmínil, na tohoto specialistu jsme dostali doporučení od marketingové agentury, která nám řešila PPC reklamy. Ohledně ní se mi měla rozsvítit další červená kontrolka, ale bohužel nerozsvítila.
E-shop začal k mému milému překvapení od prvních měsíců fungovat velice dobře, pokryl náklady na svůj provoz a vždycky ještě něco zbylo na nové investice. Za počáteční dobrý start vděčím přátelům, kamarádům, známým a lidem se svého okolí, jelikož počet sdílení příspěvků na soc. sítích o vzniku Herbalusu daleko předčil má očekávání.
Dále se podařilo využít toho, že v prvních měsících ještě google nepostřehl, že se zabýváme produkty z konopí a šlo použít Google Ads. Dále jsme pracovali s sklikem a velkým boostrem byl v prvních měsících také influencer marketing, který v polovině roku 2021 ještě na Instagramu fungoval ve srovnání s dneškem docela dobře.
Po katastrofální zkušenosti s prvním SEO specialistou jsem začal sám tvořit obsah na blog ve frekvenci cca 1 článek o 2-3 normostranách týdně (dnes se za tento “obsah” stydím, přepisuji jej a upravuji) a začal se poohlížet po novém odborníkovi na SEO.
Při výběru nového SEO specialisty jsem se rozhodl spoléhat více na svůj úsudek. Vybral jsem několik potenciálních kandidátů na serveru www.navolnenoze.cz a oslovil je. Po několika dnech komunikace se vykrystalizoval vhodný kandidát, který byl navíc z našeho regionu a nabídl, že se za mnou zastaví osobně.
Tento člověk měl v oboru 11 let praxe, komunikoval rychle a profesionálně, doložil grafy a čísla potvrzující jeho schopnosti, čili jsme se dohodli na spolupráci a ceně 12 000,- kč měsíčně, která zahrnovala práci na SEO optimalizaci, linkbuilding (články na míru na téma našich produktů na různých webech s prolinkováním na náš web) a 5x článek na námi vybrané téma o rozsahu 2-3 normostran.
Obdržel jsem také přístup do Collabimu, což byl pro mě nástroj, který jsem dosud neznal a velice mě těšilo, že můžu sledovat vývoj pozic námi vybraných klíčových slov, která se fixně zadala do Collabimu.
Začaly se objevovat první články na míru odkazující na náš e-shop, které byly tohoto stylu:
Neznámé servery s dle mého názoru nulovým dosahem a nulovou přidanou hodnotou, ale bylo mi tvrzeno, že je to jedno, že důležitý je zpětný odkaz.
Zároveň jsme dostávali články na námi vybraná témata. Byly sice často fakticky špatně a objevovalo se v nich dost gramatických chyb, ale byl jsem rád, že se “něco děje”, že u vybraných klíčových slov svítí v Collabimu zelené znaménko +, tzn. že začaly zaujímat ve vyhledávačích nějaké pozice.
Monotónnost stránek, kde byly publikovány články v rámci linkbuildingu + nekvalitní copywriterská práce měly být zdviženým prstem, ale nejsem typ člověka, co by chtěl měnit lidi, se kterými spolupracuje, pro pár nedokonalostí. Navíc v situaci, kdy plně nerozumím co a jak funguje.
Na podzim roku 2021 jsme spustili slovenskou verzi webu na doméně www.herbalus.sk. Jelikož jsme na slovensku neměli sklik.cz a náš účet v google adwords byl již kvůli konopnému charakteru produktů zablokován, neměli jsme moc možností pro placenou propagaci a rozhodli se budovat web čistě na organice.
Požádali jsme SEO specialistu o rozšíření své působnosti i na tento web, s čímž souhlasil za dalších měsíčních 10 000,- kč. Celkem jsme tedy platili za služby pro obě domény 22 000,- kč.
Herbalus.cz tak nějak pomaličku rostl, organicky k nám přišlo pár desítek lidí měsíčně a bylo nám často opakováno, že musíme hlavně vytrvat v nastavené práci a výsledky se dostaví.
Herbalus.sk zato byl na mrtvém bodě a organicky (čili i celkově) na něj nezavítal ani živáček.
Stav vývoje klíčových slov byl na obou webech v březnu roku 2022, po 10ti měsících práce druhého specialisty následující:
Herbalus.cz
Herbalus.sk
Zejména “vývoj” slovenského webu byl pro mě alarmující a rozhodl jsem jej řešit a zkusit se poohlédnout po někom jiném.
Moje logická úvaha v daný moment byla takový, že náš SEO specialista je čech, takže mu třeba proto ta slovenská verze nejde. Bylo by dobré se pro herbalus.sk poohlédnout po někom ze Slovenska.
V mezičase jsem obdržel od stávajícího specialisty sérii článků, kde šla gramatická správnost na úroveň 3. třídy základní školy. V článku o 520 slovech bylo 20 do oči bijících gramatických chyb.
Bylo mi vysvětleno, že má nového copywritera a že nám teda tento článek nebude účtován. Velice milé. Uvědomil jsem si, že s výměnou SEO specialisty už včera bylo pozdě.
U tohoto specialisty bych určitě rád zrekapituloval svůj pohled na vzájemnou spolupráci. Na rozdíl od prvního specialisty, který vyloženě zneužíval naší neznalost a nedělal nic, tento vykonával slíbenou práci, tvořil PR články a získával zpětné odkazy, zásoboval nás blogovými články a byl k dispozici, když jsme potřebovali poradit.
Nemyslím si, že by své činy myslel nějak zle, dost možná dělal to nejlepší, co bylo v jeho silách, ale bohužel tato práce nebyla dostatečně kvalitní a mnoho rad a nastavených konceptů bylo prostě chybných.
Na závěr také projevil zájem o zhodnocení, co jsme vnímali na jeho práci jako špatné a proč jsme se rozhodli pro změnu. Oceňuji tedy snahu o sebereflexi a zlepšení kvality svých služeb.
V tomto období došlo také k ukončení spolupráce s reklamní agenturou. Google ads byly zablokovány po pár měsících, čili po roce od vzniku jsme co se týče PPC reklam fungovali pouze na Skliku. Průměrné PNO bylo po roce na 100% (při spendech cca 30 - 40 tisíc měsíčně). Taktéž mi bylo tvrzeno, že je potřeba vytrvat a PNO se postupně bude snižovat.
Po nějakých 9-10 měsících spolupráce s agenturou mi došla trpělivost a požádal jsem jednoho freelancera, na kterého jsem obdržel doporučení, o analýzu stávajícího stavu.
Tento freelancer během hodiny objevil nespočet nedostatků a prostoru ke zlepšení. Dal nám návrh na konkrétní kroky, s tím, že on sám by těmito kroky během tří měsíců dostal PNO na 50%.
Jak jsem zmiňoval - nejsem typ člověka “kam vítr tam plášť”, tzn. jsem tyto kroky přednesl agentuře, s tím, že jim dávám tříměsíční prostor pro zlepšení, jinak budu nucen dát šanci někomu jinému, kdo tvrdí, že to zvládne podstatně lépe.
K mému překvapení se o to marketingová agentura ani nepokusila a rovnou sdělila, že bude lepší, když ukončíme spolupráci. Neskrývám, že jsem z tohoto přístupu byl docela v šoku.
PPC reklamy tedy přebral freelancer - PPC specialista. Během prvního měsíce se mu podařilo dostat PNO na 50% při zachování návštěvnosti a obratu. V následujících měsících přišla válka a propady tržeb, nicméně i přesto se za celou dobu spolupráce držíme na PNO 63% a to i přes významně horší stav ekonomiky a celkového vývoje trhu.
Ještě si dovolím podotknout, že tento freelancer - Robert Sikora - účtuje za svoji práci třetinovou sazbu oproti agentuře, a zároveň udržuje pravidelný kontakt, informuje nás o novinkách, změnách a nově nasazených kampaních. Diametrálně odlišný přístup, cena i výsledky.
Opět jsem hledal na serveru navolnenoze.cz, kde jsem si vyfiltroval slovenské SEO specialisty a spojil se s panem Martinem Balkem.
Zde byla očividná první změna v přístupu: na místo bezhlavého odkývání spolupráce a nacenění, se mi dostalo odpovědi, že si nejdříve musí ověřit můj přístup k práci, smysluplnost projektu, fungování e-shopu atd. + nutnost požádat o svolení jednoho ze svých stávajících klientů, který má charakterově podobný sortiment, ve kterém se některé položky prolínají. Naštěstí dosavadní klient výhrady neměl.
Po několika vzájemných telefonátech a krátkém oťukávání jsme se dohodli na spolupráci v rámci webu herbalus.sk.
Ukázal jsem mu, co je aktuálně vykonáváno a jaké to má výsledky. V následujících týdnech se mi začaly otevírat oči a celé mé vnímání SEO problematiky.
Na doporučení pana Balka jsem si přečetl několik článků z jeho tvorby o SEO:
Pak jsem zhlédnul několik videí a dostal od pana Balka přístup do profi Ahrefs účtu.
Pochopil jsem, jak žalostně jsme poslední měsíce plýtvali financemi a především časem.
Zatímco specialista č.2. mi jedenkrát měsíčně poslal fakturu a report, pan Balko mi od samotného začátku začal vysvětlovat, jak SEO funguje, co děláme špatně, co má v očích googlu hodnotu a co nám naopak škodí. Denně jsem dostával spousty hodnotných rad a informací, které markantně zvyšovaly mé povědomí o celé této disciplíně.
Vysvětlil mi, že linkbuilding postavený na na pár nakoupených odkazech z pochybných serverů nemá příliš hodnotu a stejně tak, že publikované články o dvou normostranách, které jsou plytké, plné obecných frází, bez hlubšího rozebrání problematiky nemají pro čtenáře (a tak ani pro vyhledávače) žádný hlubší přínos.
S panem Balkem jsme se dohodli, že převezme správu obou webů, a že bude zapotřebí změnit celkový koncept dosavadní práce. Vysvětlil mi, jak kontraproduktivní byl dosavadní linkbuilding, resp. linkspamming na serverech pochybných PR portálů.
Poprvé za celé fungování ve spolupráci se SEO specialisty jsem obdržel hodnotnou analýzu klíčových slov, včetně doporučení na témata, se kterými bude pracovat a ve kterých máme největší šanci se rychle probojovat na přední stránky vyhledávačů.
Dohodli jsme se, že jednou za čas dostaneme zpracovaný článek od lékaře či jiného oborového specialisty, že budeme dostávat odkazy ze serverů, které jsou přirozeně navštěvované a kde to má nějakou přirozenou hodnotu. Kde mohou někomu pomoci a kde odkazy na náš web mají opravdu smysl.
Zde došlo k obrovské změně. Doposud jsme získávali odkazy pouze ze serverů a portálů, které mají jediný účel - nechávají si platit za to, aby se na nich mohly publikovat PR články a realizovat linkbuilding. Reálné doshy, čtenost, či hodnota pro hypotetického čtenáře byla nulová. Publikované PR články nikdy nikdo nečetl a existovaly pouze za jediným účelem - získat zpětný odkaz. Možná, že je to lepší než nic, ale bylo mi ukázáno, že se to dá dělat i jinak a lépe.
Díky práci pana Balka jsme začali získávat zpětné odkazy z webů, které mají reálný smysl, navštěvují je skuteční lidé, a dokonce i ty zpětné odkazy v textu, či doporučení na související článek (náš), mají v kontextu logiku a význam, tzn. reálnou šanci že na ně někdo klikne a dozví se něco, co by ho mohlo zajímat či objeví produkt, který by mu mohl pomoci.
Příklady webů, se získanými zpětnými odkazy:
Toto začalo probíhat v březnu/dubnu roku 2022, tedy v době, kdy začala válka na Ukrajině. V té době u nás došlo k propadu a po roce pozvolného růstu jsme dostali facku a začali řešit významný pokles tržeb, krizi a škrty.
V situaci, kdy teče do bot a finanční možnosti jsou omezené jsem si vyhodnotil, že pokud chci v některé z oblastí podnikání přidat, tak můj časový vklad do SEO a copywritingu by mohl mít největší smysl a přidanou hodnotu. Rozhodl jsem se tedy napsat denně jeden obsáhlý článek, který opublikuji na našem blogu.
Začal jsem si vybírat témata nejprve dle určené strategie, posléze pocitově dle toho, co mi tak nějak dávalo smysl, a nyní je vybírám již za pomoci analýzy konkurence či různých SEO tools. Držel jsem se rad pana Balka, že největší úspěch bude mít to, co dá lidem opravdovou hodnotu v podobě věcných a smysluplných informací.
Každý den jsem několik hodin strávil pročítám studií a zahraničních publikací a na základě toho tvořil obsah. Denně jsem publikoval články o rozsahu 5 - 12 normostran.
Příklady vytvořených článků:
Červen 2022, 15 měsíců od spuštění e-shopu, 2 měsíce od spolupráce s panem Balkem a změny konceptu. Křivky organické návštěvnosti a pozic klíčových slov se odlepily od země a začaly stoupat vzhůru. Konečně naše činnost začala dávat smysl a nějaké výsledky.
Několik hodin denně jsem připravoval nový článek, ale co s desítkami článků, které už na webu byly a já věděl, že jsou špatně? V praxi jsem se za tento jednoduchý a povrchní obsah styděl. Bohužel už na ně cílily některé odkazy a zároveň k našemu překvapení i některé z nich získávaly nějaké pozice ve vyhledávání, tzn. mazat je by nebylo příliš moudré.
Začal jsem na denní bází fungovat s programem Ahrefs, vybírat si články, které už jsou nějakým způsobem navštěvované a sklízí byť drobné úspěchy, a začal je od základu přepisovat.
Práce s klíčovými slovy a analýzou stávající práce se stala denním chlebem. SEO oboru jsem začal věnovat většinovou část ze svých 12-14ti hodin práce denně.
Čím více jsem začínal vidět, že daná práce má smysl, tím více mě pohltila. Denně jsem se začal v dané problematice vzdělávat, ať už pomocí konzultací s panem Balkem, facebookovych skupin, různých článků, konferencí či videí dostupných na internetu.
V červnu roku 2022 na web herbalus.cz přislo organicky cca 1 000 lidí měsíčně. Na web herbalus.sk 0 lidí měsíčně.
V prosinci roku 2022 na web herbalus.cz přišlo organicky 24 000 lidí. Na web herbalus.sk 4 000 lidí.
Aktuální stav/graf organiky v prosinci je následující:
Herbalus.cz
Herbalus.sk
Staré (resp. i ty nové) články procházejí neustálou úpravou, doplňováním, prolinkováním a vývojem. Jsou doplňovány o nové odstavce, informace a infografiky.
Na denní bázi pracuji s postavením klíčových slov. Ty, u kterých kterých se chytáme, se snažím v rozvíjet o nové odstavce a vylepšovat je. Články jsme také postupně začali doplňovat o videa vlastní tvorby.
Vliv na jejich posun ve vyhledávačích je až neuvěřitelný.
Aktuálně máme u webu herbalus.cz téměř 200 klíčových slov na 1.-3. pozici a dalších více než 400 na 4.-10. pozici, tzn. na první stránce googlu.
Nepochybuju o tom, že jsme nabrali ten správný směr a teď nezbývá, než se jej držet a snažit se kvalitu naší práce neustále vylepšovat.
Uvědomil jsem si, že základ úspěchu v SEO je až prozaicky jednoduchý - tvořit kvalitní obsah, který má pro čtenáře hodnotu a nabídne jim relevantní odpovědi na jejich otázky.
Nesnažit se hledat žádné zkratky, ale investovat svůj čas a úsilí. Pokud je toto pod kvalitním vedením a mentoringem, úspěch se dostaví.
V návaznosti na kvalitní obsah se začaly objevovat další drobné úspěchy samy. Na obsah našeho blogu čím dál tím častěji začínají odkazovat jiné, známější a navštěvovanější, stránky, které nás citují, nebo nechtějí danou problematiku rozebírat příliš do hloubky a raději tak odkáží na nás, jenž máme dané téma zpracováno dopodrobna, viz. https://cnn.iprima.cz/take-uzivatele-marihuany-mezi-ridici-budou-moct-pri-kontrole-brzy-foukat-do-balonku-190773
Stejně tak jsem před časem přestal být pomyslným sobcem i já. V počátcích mě ani nenapadlo vkládat do článků odkazy na cizí weby, se kterými nemáme nic společného. Nyní, pokud mám v článku téma, které zmíním pouze okrajově/ povrchně a zaslouží si vysvětlení, rád odkážu na cizí webové stránky, kde se mi dostalo uspokojivého vysvětlení k danému tématu (to samé platí pro slova či terminologii, která zaslouží vysvětlení).
Na pravidelné bázi také dostáváme nabídky od různých marketingových agentur či samostatných webů na vzájemnou spolupráci a výměnu odkazů.
Ze strany pana Balka aktuálně probíhá perfektní mentoring vůči mé osobě, díky kterému jsem schopen SEO problematice rozumět čím dál tím lépe a na základě toho správně pracovat s našim webem.
Pan Balko zajišťuje kvalitní zpětné odkazy, publikuje PR články na externích serverech a pravidelně dodává profesionálně napsané články na odborná témata jako je tento:
https://www.herbalus.cz/blog/2319920-insomnie-nespavost-poruchy-spanku-priciny-lecba
To vše jak pro herbalus.cz tak pro herbalus.sk
Já se snažím 5x týdně publikovat obsáhlý článek na téma spojené s lidským zdravím či konopím. Denně se snažím pracovat se starými články a přepisovat to, za co mi je stydno, že se na našem webu vůbec objevilo.
Kolega v kanceláří přeloží 5 článků týdně do slovenštiny a tím zásobuje slovenskou verzi webu pravidelným, kvalitním obsahem.
Aktuálně nám organičtí návštěvníci tvoří cca 50% tržeb, přičemž 30% je direct a ve zbylých 20% je rozloženo mezi “paid”, “affiliates”, “e-mail”,”social” a “referral”.
Ačkoliv aktuálně jako výrobce/e-shop nezažíváme zrovna čas blahobytu, budování organiky mi dělá obrovskou radost a je to pro mě naděje k lepším zítřkům.
Stále však vnímám jako velice frustrující fakt, že jsem nenávratně spálil rok času s odborníky, jenž využívali mé začátečnické neznalosti či nebyli úplnými doborníky, kteří mi dávali zavádějící, zcestné či zcela chybné rady, s minimální snahou vytvořit jakoukoliv přidanou hodnotu či opravdu pomoci svému klientovi v tom, v čem se považují za specialisty.
Jsem velice rád, že jsem narazil na Martina Balka a jeho Poctiveseo.cz, který odvádí skvělou profesionální práci s lidským přístupem a v SEO problematice mi otevřel oči takovým způsobem, že se pro mě z něj stala oblíbená disciplína online marketingu a podnikání obecně. Je dobré vědět, že se v oblasti těchto služeb pohybují i lidé, kterým záleží i na výsledcích jejich práce a úspěchu jejich klientů.
Bc. Tomáš Konieczny
Narodený 4.7.1992 v Třinci
Vystudoval ekonomický obor, celý život se však věnoval cestovnímu ruchu, zdravému životnímu stylu, konopí a zkoumání jeho vlivu na lidské zdraví.
Zakladatel a jednatel firmy Herbalus, kde se stará o každodenní chod společnosti - od kontaktu se zákazníky v kamenné prodejně, přes marketing, provoz e-shopu, až po vývoj nových produktů a objevování přínosu konopí v různých fyzických či psychických aspektech zdraví a života.
Vzhledem k tomu, že Herbalus přidal během naší spolupráce do své nabídky opiáty typu Kratom, – sami uvádějí na svém webu, že: „není tak škodlivý jako ostatní opioidy (např. morfin je opioid) Na kratomu může vzniknout fyzická i psychická závislost. Fyzická závislost na kratomu může mít opravdu těžké abstinenční příznaky..."
– tak jsme se je upozornili, že pokud budou mít v nabídce jakékoliv opiáty, látky na hraně zákona a látky ohrožující zdraví lidí, tak s nimi nemůžeme dále spolupracovat.
Škodlivost a rizika kratomu jsme konzultovali s kompetentním výzkumníkem z České psychedelické společnosti, kde běžně testují a zkoumají nejrůznější látky, opiáty, drogy atp.
Rovněž jsme dostali informace od člověka pracujícího na Pražské klinice pro závislé a ohledně kratomu nám napsal toto: "Kratom dnes hodně frčí a jedou na něm převážně mladí lidé. Odvykací stavy jsou jako na heroinu, takže se musí podávat substituce. Je to docela mazec" .
Vzhledem k tomu, že od pana Konieczneho jsme nedostali odbornou fundovanou odpověď, důvody ani smysluplné medicínské argumenty a podklady ohledně užitečnosti či rizik Kratomu, spolupráci jsme tedy okamžitě ukončili a prosíme lidi o opatrnost, zejména co se týká oblasti zdraví – ať neřeší důležité věci lehkovážně, stylem "Jediný rozdíl mezi jedem a lékem je dávka".
Není nutné řešit všechno – důležité je získat nové zákazníky, zlepšovat web a poskytovat užitečnost.
Vytvářejte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil co nejvíce lidí – témata si vybírejte cíleně a vytvářejte postupně krok za krokem.
Trápí vás omezený rozpočet? SEO služby poskytujeme stejně velkým i malým webům, eshopům či portálům.
+421 908 049 780
Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK