Publikované: 24.10.2022
Auktualizované: 11.04.2024
Hlavní nadpis je nejdůležitější částí celého článku - díky němu se ve zlomku okamžiku lidé rozhodují, zda si článek přečtou, nebo ne. Proto je důležité věnovat vytvoření nadpisu dostatek pozornosti a času. Víte, jak napsat poutavý nadpis, který funguje?Mnozí marketéři se řídí pravidlem:
Kolik času věnuješ tvorbě článku, tolik času věnuj tvorbě vhodného nadpisu. Nebo alespoň pro každý důležitý článek vymysli 10 různých nadpisů a z nich vyber ten nejlepší. Proč věnuješ tolik času tvorbě článku, když nevěnuješ dostatek času tomu, aby nadpis článku upoutal na první pohled?
Dokonce pokud by se nám podařilo napsat nejlepší článek na světě, stále si jej nikdo nemusí přečíst – v první řadě nejprve musí někdo na daný článek kliknout.
A na článek někdo klikne většinou jen tehdy, když ho zaujme na první pohled – nadpisem (nebo titulkem – titulek je zobrazován v Google vyhledávání).
Nadpis článku je častokrát ta jediná část, která je lidem zobrazována – například při sdílení článku na sociálních sítích. Pokud má článek lidí zaujmout, měl by mít poutavý nadpis.
Jak tedy vytvářet poutavé nadpisy bez používání pochybných bulvárních praktik typu clickbait (clickbait = používání poutavých slov, která navnadí na obsah, který nepříliš souvisí s tím, co „slibuje“, nebo neposkytuje dostatečně vysokou kvalitu)?
Tip: Snažte se v nadpisu použít důležitá klíčová slova - můžete tak zvýšit pravděpodobnost získávání návštěvnosti z Google vyhledávání.
Tip 2: Už před napsáním článku se snažte zvolit co nejvýstižnější nadpis – protože volba nadpisu nasměruje význam vyplývající z článku.
Tip 3: Po napsání článku vymyslete 10 dalších nadpisů a z nich vyberte ten nejlepší – takové nadpisy můžete později využít např. ve vašich PPC kampaních.
Tip 4: Vyhněte se clickbaitu (poutavému zavádějícímu nadpisu): Pokud článek nesplní/nepřinese tu informaci, kterou slíbí v nadpisu, pak jde o clickbaitový (zavádějící) nadpis.
Prohlédněte si následující kroky pro vytvoření ideálního nadpisu:
Pro každé téma může být vhodnější jiný formát článku. Například:
Upozornění: Myslete na to, že důležitým zdrojem návštěvnosti webu může být přirozená vyhledávanost z Google vyhledávání. Proto nepište nadpis jen na základě dojmů, ale udělejte si základní analýzu klíčových slov a zjistěte, co a jak lidé v Google vyhledávají. Potom použijte nejdůležitější fráze ve svém nadpisu.
TIP: Inspirujte se nadpisy v Google vyhledávání - prohlédněte si články na prvních pozicích ve vámi zvoleném tématu a inspirujte se nadpisy, kterým se tam nejvíce daří. Svůj nadpis zkuste udělat lepší, unikátnější s nějakou přidanou hodnotou.
Do nadpisu zahrňte slova, která mu rozšíří význam a přesně určí jeho záměr.
Můžete používat přívlastky "nej" a také slova jako "nejlepší", "jednoduchý", "praktický", "užitečný" atd.
Hlavně se zaměřte na pravdivost a chcete-li použít slova nejlepší, nezapomeňte zmínit, že nejlepší podle koho nebo pro koho. Protože nic nemůže být nejlepší pro všechny.
Např. Nejlepší nerozbitný telefon podle zkušeností dělníka XYZ z náročných podmínek…
Vyhněte se zavádějícím tvrzením stylu:
"Zaručeně nejlepší telefon pro každou ženu."
Protože stačí, existuje-li jedna žena, které se daný telefon nehodí a už jde o zavádějící nadpis.
Pokud chceme zaujmout lidi, musíme náš nadpis udělat lidský.
Může nám pomoci použít přídavná jména, kterými bychom danou věc popsali našemu nejlepšímu příteli.
Například:
Nikdo nechce ztrácet čas čtením nepotřebných všeobecných informací. Pokud si chci vybrat nějakou konkrétní věc a článek mi usnadňuje výběr konkrétním specializováním, může mi to pomoct víc, než studovat stohy všeobecných stran bez finálního výsledku.
Namísto nadpisu "Nejlepší administrativní notebooky" vyzkoušejte "X výkonných administrativních notebooků, které mají výdrž baterie nad 8 hodin"
Vždy pomůže, pokud můžeme přinést něco nového, unikátního, užitečného, nápomocného, hodnotného.
Někdy dokáže překvapit čirá upřímnost – kdy zjistíme, že i ostatní jsou zranitelní, stejně jako my. A když někdo smysluplně popíše svou inspirativní zkušenost, může to být přínosnější než všechny rady světa.
S nadpismi sa môžeme hrať a skúšať čo bude fungovať najlepšie. Čím viac nadpisov napíšeme, tým ľahšie sa nám budú tvoriť.
S nadpisy si můžeme hrát a zkoušet, co bude fungovat nejlépe. Čím více nadpisů napíšeme, tím snáze se nám budou tvořit.
TIP: S těmito ukázkami dokáže i laik vytvořit kvalitní a poutavé nadpisy (téměř) na jakékoli téma.
Jedno je však jisté - pokud tvorbě nadpisu věnujeme dostatek úsilí, s poutavým nadpisem může mít náš článek mnohem vyšší šance na úspěch, než kdybychom použili první tuctový nadpis, který nám napadne.
Majiteľ a hlavný SEO špecialista
Majiteľ Poctive SEO, Parfumy Lacno, Zdrave Byliny, Zdrave bylinky a veľký fanúšik užitočnej optimalizácie vo všetkých životných úrovniach a činnostiach.
SEO sa venujem od roku 2010 - špecializujem sa na budovanie spätných odkazov. Zameriavam sa na dlhodobé výsledky, užitočnosť a skutočnú pomoc klientom a ich zákazníkom.
O SEO som prednášal na univerzite UKF v Nitre, firemných školeniach a webinári pre žiakov 60 stredných škôl ako podnikať s e-shopom.
Môj článok ako napísať motivačný list si bez akejkoľvek propagácie dodnes prečítalo viac ako 90 000 ľudí.
Vyštudoval som aplikovanú informatiku, prácu s CMS systémami a počítačové siete (CISCO). Vďaka mojej bakalárskej práci o CMS Joomla som si vytvoril svoje prvé e-shopy a weby.
V škole som viackrát získal prospechové štipendium a s našim tímom sme vyhrali celoročníkovú súťaž pre najlepšiu prácu na návrh PC siete pre celú univerzitu.
Není nutné řešit všechno – důležité je získat nové zákazníky, zlepšovat web a poskytovat užitečnost.
Vytvářejte obsah na web systematicky, tak, aby oslovil co nejvíce lidí – témata si vybírejte cíleně a vytvářejte postupně krok za krokem.
Trápí vás omezený rozpočet? SEO služby poskytujeme stejně velkým i malým webům, eshopům či portálům.
+421 908 049 780
Hviezdoslavova 51/12, Námestovo, SK